سقف کاذب گریلیوم چیست

سقف کاذب گریلیوم چیست ؟

سقف کاذب گریلیوم چیست ؟

امروزه، در حال حاضر روند استفاده از سقف های تخت و ساده از بین رفته است؛ زیرا مردم چشم به راه محصولاتی هستند که با کمترین هزینه، همراه باشد؛ بنابراین با افزایش تقاضای اخیر سقف کاذب، زیبایی هر فضایی اعم از اداری، مجتمع تجاری، مجتمع مسکونی یا تئاتر برای مردم راحت تر شده است. در این راستا، به منظور آشنایی بیشتر با این نوع سقف، می خواهیم بدانیم سقف کاذب گریلیوم چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

نکات موثر در رابطه با سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم غالباً سقف های ثانویه ای هستند که در گروه سقف های دکوراتیو، طبقه بندی می شوند. به طور معمول این نوع سقف ها، از طیف گسترده ای از مواد مانند آهن، آلومینیوم و آلیاژ طراحی و ساخته شده اند و در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند. به این سقف ها، سقف کاذب سلولی هم گفته می شود، چرا که طرح کلی آن ها به شکل مربع و مستطیل است که به صورت کاملا منظم کنار هم قرار گرفته اند.

در حقیقت، سقف های کاذب می توانند راهی برای افزودن جذابیت و طراحی زیبایی به فضای داخلی شما باشند. سقف های کاذب که اغلب به آنها سقف های افتاده نیز می گویند، هم در فضای تجاری و هم در فضاهای مسکونی محبوبیت پیدا کرده اند، اما آیا واقعاً انتخاب خوبی هستند؟ مزایا و معایب سقف کاذب گریلیوم چیست؟ خوب، سقف های کاذب موافقان و مخالفان زیادی دارند و ویژگی های خاص و معقول آنها ممکن است آنها را به یک انتخاب مناسب برای بسیاری از فضاها، اما یک انتخاب ضعیف برای دیگران تبدیل کند. هم چنین شرکت های تولید کننده قرنیز و شرکت های تولیدکننده سقف کاذب، در ارائه سقف های کاذب با سابقه طولانی که دارند، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود هستند.

سقف کاذب گریلیوم چیست

مزایای سقف کاذب گریلیوم

دلایل زیادی برای توجیه اینکه چرا شما می خواهید یک سقف کاذب گریلیوم برای فضاهای خود انتخاب کنید، وجود دارد. نصب آنها اغلب ارزان، آسان و همراه با ایجاد عایق صوتی اضافی و انتخاب های متنوع در طراحی می باشد. در اینجا پنج مزیت سقف کاذب گریلیوم آورده شده است.

1- یک گزینه مقرون به صرفه است.

فاکتور مقرون به صرفه بودن سقف های کاذب گریلیوم، آنها را برای بسیاری از افراد جذاب کرده است. هم برای نگهداری و هم برای نصب، می تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد. بسته به موادی که انتخاب می کنید، سقف های کاذب می توانند هنگام نصب کم هزینه باشند. بعلاوه، از آنجا که آنها جزء کارهای نصب شده آسانی هستند، می توانید در هزینه های کار نیز صرفه جویی کنید. علاوه بر این، در مقایسه با بازسازی سقف های اصلی، هزینه کمتری برای کارهای تعمیر و نگهداری و هم چنین تعمیر سقف های کاذب گریلیوم صرف خواهید کرد.

2- نصب آسان

مراحل نصب در سقف های کاذب گریلیوم، می تواند ساده باشد. اگر صاحب خانه باتجربه ای هستید، ممکن است احساس راحتی کنید که خودتان این کار را انجام دهید. نصب سقف کاذب، کاری بیش از حد پیچیده و بیش از حد وقت گیر نیست و معمولاً می تواند در طول آخر هفته به پایان برسد. علاوه بر این، نصب سقف کاذب از شدت کمتری برخوردار است، زیرا مواد استفاده شده، مانند تخته های گچ، بسیار سبک تر از ورق های دیوار گچی هستند و بنابراین مانور روی آن آسان تر است. اگر خیلی دستی ندارید و دوست دارید، پیمانکار خود را استخدام کنید، سقف های کاذب گریلیوم هنوز گزینه خوبی است. شما می توانید با استخدام یک فرد حرفه ای که این کار را برای شما انجام می دهد، هم در وقت و هم در هزینه های این کار، صرفه جویی کنید.

3- قابلیت های عایق صدا

بسته به موادی که انتخاب می کنید، سقف های کاذب گریلیوم، ممکن است به شما اجازه دهند عایق صدا و عایق بندی عالی در فضای خود داشته باشید. موادی مانند تخته گچ و فایبرگلاس که هر دو معمولاً در سقف های کاذب استفاده می شوند، می توانند به شما کمک کنند منطقه ای ضد صدا و هم چنین عایق بندی خوبی داشته باشید. اگر مواد مناسبی را برای سقف کاذب خود انتخاب کنید، در نهایت می توانید منطقه ای بدون صدا داشته باشید و در هزینه های تهویه هوا و گرمایش، صرفه جویی کنید. در این راستا، شرکت های تولید کننده قرنیز و شرکت های تولیدکننده سقف کاذب، در ارائه سقف های کاذب با سابقه طولانی که دارند، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود هستند.

معایب سقف های کاذب گریلیوم

در حالی که سقف های کاذب گریلیوم مطمئناً چیز های زیادی برای ارائه دارند، اما اشکالات خاصی نیز وجود دارد که باید قبل از نصب یکی از آنها را در نظر بگیرید.

1- می تواند یک اتاق را کوچکتر نشان دهد

اگر خانه یا محل کار شما سقف کم دارد، ممکن است سقف های کاذب گریلیوم بهترین گزینه نباشد. اگرچه ممکن است سقف های کاذب فضای کوچکتر را گاهی دنج و جذاب نشان دهد، اما بسته به منطقه، فضای اتاق را کوچک تر می کند.

2- ممکن است نیاز به نگهداری گسترده داشته باشد

شاید لازم باشد برای انجام کارهای نگهداری سقف کاذب خود، وقت، تلاش و هزینه کنید. این بدان دلیل است که بسیاری از مواد معمولاً در سقف های کاذب ممکن است مستعد لک شدن، افتادگی و سایر انواع آسیب باشند.

نتیجه گیری:

اگر صاحب مشاغل هستید، می توانید از مزایای سقف های کاذب گریلیوم نیز بهره مند شوید. به طور خاص، مشاغلی مانند رستوران ها و کافه ها بیشتر از این نوع سقف، استفاده می کنند. علاوه بر این، اگر صاحب یکی از این نوع مشاغل هستید، ممکن است بخواهید از توانایی سقف کاذب در تغییر شکل کامل نمای اتاق خود بهره مند شوید. در این میان، شرکت های تولید کننده قرنیز و شرکت های تولیدکننده سقف کاذب، در ارائه سقف های کاذب با سابقه طولانی که دارند، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *