رادیاتور قرنیزی چیست

رادیاتور قرنیزی چیست

رادیاتور قرنیزی چیست

قرنیز به قسمت پایینی دیوار که معمولا کمی از سطح آن جلوتر است گفته می شود. همه ما با قرنیز ها آشنایی داریم و نیازی به توضیح نیست. قرنیزها معمولا از جنس سنگ و سیمان بوده اند اما در این مقاله قصد داریم رادیاتور قرنیزی را معرفی کنیم. این نوع رادیاتور نسل جدیدی از رادیاتور شوفاژ می باشد با این تفاوت که لوله های آب گرم از داخل قرنیزها عبور میکند و تمام سطح خانه را می پوشاند. نوعی سیستم گرمایشی جدید است که در این قسمت توضیحات کاملی ارائه خواهیم کرد.

معرفی رادیاتور قرنیزی

رادیاتور های قرنیزی از جنس آلومینیوم هستند که در تولیدات جدید ترکیبی از آلومینیوم و مس می باشد. در پشت این قرنیز ها لوله های آب گرم عبور می کند که این آب گرم از قسمت موتورخانه وارد قرنیز ها می شود. البته باید بدانید که قرنیز ها مزایای دیگری دارند که در سایر مقالات ارائه نموده ایم. اما رادیاتور های قرنیزی نه تنها محیط را به طور کامل گرم می کنند بلکه در ظاهر خانه و دکوراسیون تاثیر بسیاری دارند. و به دلیل اینکه فضای بسیار محدودی را اشغال میکنند طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

در بالا به تعدادی از مزایا اشاره کردیم اما اگر به طور کلی در نظر بگیریم قرنیزها معایبی هم دارند. صرفه جویی در مصرف سوخت و  انرژی، از بین بردن رطوبت در دیوارها به خصوص برای مناطق مرطوب و کم حجم بودن از لحاظ اینکه فضای مفید را اشغال نمیکند و… . اما معایبی نیز دارد مثلا در همه ی قسمت ها حرارت و گرما به طور یکنواخت نیست همچنین به دلیل تنوع کم امکان اینکه با دکور خانه مطابق باشد ، کم است. اما این مشکل را میتوانید از طریق خرید قرنیز حرارتی حل کنید.

رادیاتور قرنیزی

هوشمندسازی رادیاتور قرنیزی

رادیاتور های قرنیزی را می توان هوشمند کرد به این صورت که با نصب سنسورهای الکتریکی دما می توان تنظیم نمود که هر محیط دمای مشخصی داشته باشد و قرنیز ها این تشخیص را بدهند که محیط سرد است یا گرم و دستور لازم را به کنترل پنل مرکزی ارسال کند. بنابراین می توانید دمای محیط را بررسی کنید همیشه محیط را با دمای مناسب قرار دهید. این کار علاوه بر راحتی استفاده از قرنیزها باعث می شود از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

خرید و نصب رادیاتور قرنیزی

اگر قصد دارید که خانه ای امن و راحت درست کنید می توانید از رادیاتور قرنیزی استفاده کنید. برای نصب این رادیاتورها نیاز است که تخصص و تجربه کافی داشته باشید تا با مشکلات مختلف روبه رو نشوید. بنابراین خدمان نصب و اجرای رادیاتور قرنیزی توسط پرسنل مجرب و حرفه ای صورت می گیرد.

با رادیاتورهای قرنیزی بیشترین استفاده را از فضای اتاق خود داشته باشید

یکی از سبک های رادیاتور که به طور فزاینده ای در بین صاحبان خانه ، طراحان داخلی و معماران رواج دارد، همین  رادیاتور های قرنیزی است. دلیل اصلی افزایش نصب این رادیاتور ها این است که استفاده از آنها اغلب در مناطقی با فضای محدود مناسب تر است. همانطور که همه شما می دانید رادیاتور ها سال های بسیار طولانی است که برای گرم کردن فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما رادیاتور های قدیمی به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند و از این جهت ممکن است برای خانه های کوچک امروزی مناسب نباشند. بعلاوه رادیاتور های قدیمی مصرف انرژی بالایی دارند. قرنیز حرارتی در مقایسه با رادیاتورهای قدیمی هم مصرف انرژی کمتری دارد و هم فضای مفید ساختمان را اشغال نمی کند.

مهم نیست اندازه اتاق شما چقدر است، امروزه با وجود رادیاتور قرنیزی دیگر نگرانی بابت کمبود فضا برای نصب رادیاتورها نخواهیم داشت. اگر فضای زیادی در دسترس نباشد، در مورد این رادیاتورها فکر کنید، چون رادیاتورهای قرنیزی به عنوان قرنیز مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی کنند. فضای شما ممکن است محدود باشد اما شما هنوز هم می خواهید اتاق گرم باشد و اینجاست که رادیاتور قرنیزی اهمیت پیدا می کند ، چرا که این رادیاتور ها برای اتاق های کوچک بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *