سیستم های ساخت و ساز خشک

همانطورکه یک ساختمان بدون یک سقف محکم ناقص است؛فضای داخلی خانه نیز بدون سقف خوب و قابل توجه ناقص است.

یکی از پرطرفدارترین محصولات برای این امر سقف کاذب است.

سقف کاذب چیست؟

به زبان ساده سقف کاذب سقفی است که زیر سقف اصلی اتاق یا خانه آویزان است.سقف کاذب برای ساخت و ساز های مدرن و معماری؛ برای کاربرد های مسکونی و تجاری به دلیل مزایایی که دارد تبدیل  به یکی از ویژگی های اساسی طراحی دکوراسین داخلی شده است.

سقف کاذب به زیبایی ظاهری خانه بلکه به یک اتاق می افزاید. سقف کاذب به کتمان سیم؛ لوله کشی؛ کانال های تهویه هوا و آبپاشها در خانه های دارای سیستم اطفای حریق و مناطق تجاری کمک می کند.

یکی از پرکاربردترین زیرمجموعه های سقف کاذب؛ کناف است. کناف یکی از محصولات ساختمانی مدرن هستند که در طراحی دکوراسین داخلی به وفور استفاده می گردد.

 کناف چیست؟

سیستم های ساخت و ساز خشک یکی از مصالح مدرن هستند که جایگزین مصالح سنتی نام آشنا همچون گچ و سیمان شده اند.کناف یکی از همین مصالح بدون آب است که برای ایجاد سقف کاذب؛ دیوار های کاذب و … استفاده می شود.

نام این محصول برگرفته از نام شرکت آلمانی است که پدیدآورنده این محصول است.

مزایای کاربردی کناف در مقایسه با سیستم های رایج در کشور چیست؟

  1. مقاومت در برابر زلزله
  2. ایمنی بیشتر کناف
  3. سرعت اجرای بالا و همچنین اجرای راحت تر
  4. عایق حرارتی و صوتی مناسب
  5. کاهش نخاله های ساختمانی
  6. کاهش گروه های گارگری

قرنیز؛ همچون کناف یکی از مصالح مدرن و مورد استفاده در ساختمان هاست که به زیبایی ساختمان کمک می کند.

قرنیز چیست؟

قرنیز قطعه ای است با ارتفاع کم که به صورت نواری در پای دیوارها و خط تقاطع دیوار و کف ساختمان ها اجرا می گردد.قرنیز ها نه تنها موجب زیبایی و جلوه بخشی به این خط تقاطع می گردد؛ بلکه با جلوگیری از انتقال رطوبت موجود در کف فضاها به گچ کاری دیوار و برخورد اشیا و اثاثیه به نازک کاری دیوارها؛ باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به آن می شود.

قرنیزها امروزه از مصالح متفاوتی از جمله سنگ؛چوب؛پلاستیک؛شیشه؛PVC؛ MDF؛ ساخته و راهی بازار شده است و باتوجه به جنس آن؛ روش های نصب قرنیز ها متفاوت است.

کاربرد های جالبی نیز نظیر امکان عبور دادن کابل و سیم لوله های تاسیساتی با ضخامت اندک از داخل قرنیز ها و همچنین اضافه شدن سیستم گرمایشی و روشنایی در آنها از امکانات جدیدی است که به قرنیز ها افزوده شده است.

انتخاب قرنیز

یکی از موضوعات اصلی خرید قرنیز نحوه انتخاب قرنیز برای مکان موردنظر بوده و باید بدانیم هنگام انتخاب آن مانند هر موضوع دیگری باید یکسری شاخص ها و معیار ها مورد توجه قرار دهیم.

اگیر محیط موردنظر شما دارای پوشش لمینت و یا پارکت است سعی نمائید هنگام انتخاب؛ رنگ را یک یا چند واحد تاریکتر از لمینت و پارکت خود انتخاب نمائید زیرا تیره تر کردن نسبت به لمینت یا پارکت می توان جلوه ای زیبا از کناره های دیوارها را برای هر بیننده ای تداعی کند.

ست کردن قرنیزها بارنگ کابینت ویا درب ها هم می تواند زیبایی چشم نوازی به محیط کار یا زندگی شما ببخشد و به بهترین نحو ممکن وجود قرنیز را برجسته و مشهود نماید.

و در آخر

شرکت پارسیا گستر  اسپادانا به عنوان یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده سقف کاذب ؛ تولید کننده سقف pvc و همچنین تولید کننده انواع قرنیز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *