سقف کاذب عایق چیست

سقف کاذب عایق چیست

سقف کاذب عایق چیست

در ساخت بیشتر خانه ها ، به منظور صرفه جویی در هزینه ، از سقف های کاذب استفاده می شود. این امر به طور قابل توجهی خصوصیات عایق حرارتی محل را مختل می کند. حتی اگر خانه به سیستم گرمایشی با کیفیت بالا مجهز باشد ، زمانی که هوای گرم  افزایش می یابد ، به سرعت اتاق را ترک می کند. بسیاری از صاحبان آپارتمان گزارش می دهند که دما در خانه آنها خیلی زود در حال کاهش است. به منظور بهبود وضعیت ، باید عایق حرارتی اضافی نصب کنید. در این مقاله ، این سوال رایج را بررسی خواهیم کرد که آیا امکان نصب عایق در زیر سقف کشسان وجود دارد و از چه موادی استفاده کنید. همچنین خواهید فهمید که چرا سازه های کششی می توانند عایق حرارتی داخلی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. شرکت پارسیا گستر تولید کننده سقف کاذب و تولید کننده قرنیز شما را با این نوع سقف ها بیشتر آشنا می کند.

آیا سقف کشسان می تواند عایق حرارتی داخلی را بهبود بخشد؟

برای ایجاد هوای مطلوب در یک اتاق ، اغلب لازم است مبالغ بسیار زیادی را برای گرم کردن هزینه کنید. کارشناسان می گویند که دلیل قسمت قابل توجهی از اتلاف گرما (حدود 30٪) دقیقاً همپوشانی کف طبقه نازک است. بنابراین ، بسیاری از مشتریان یک سوال کاملا طبیعی در مورد اینکه آیا سقف کشسان می تواند عایق حرارتی را بهبود بخشد می پرسند. پاسخ به آن مستقیماً به این بستگی دارد که شما از چه نوع ماده ای استفاده کنید.

سقف کاذب عایق چیست

چگونه می توان یک سازه کششی را عایق بندی کرد؟

یکی از ویژگی های سازه های کششی تشکیل فضای نسبتاً گسترده ای بین کف ناهموار است. این به راحتی می تواند نه تنها ارتباطات ، بلکه مواد عایق حرارتی را نیز در خود جای دهد. عایق بندی زیر سقف کشسان کاملاً نامرئی خواهد بود و به هیچ وجه بر ظاهر سازه تأثیری نخواهد داشت.

بعضی اوقات عایق بندی سقف از داخل اتاق سودآوری بیشتری دارد. با داشتن ارتفاع کافی از اتاق ، می توانید سقفی معلق 15 – 20 سانتی متری زیر سقف نصب کنید و یک لایه عایق را در شکاف قرار دهید. در همان زمان ، ارتفاع اتاق 2.4 – 2.6 متر در نظر گرفته می شود. اما ، اگر سقف ها حتی بالاتر باشند ، گرم شدن اتاق از رادیاتور دشوار می شود .  تمام هوای گرم در بالا است و در زیر سرد است. این تقریباً با ایجاد یک کف گرم از بین می رود ، اما هنوز هم یک اتاق خیلی بلند از نظر صرفه جویی در گرمایش ، بی فایده است. بنابراین ، در بسیاری از موارد ، کاهش ارتفاع با عایق بندی همزمان راهی برای برون رفت از وضعیت ساخت و ساز فعلی است ، زمانی که سقف ها بیش از حد بلند هستند و دسترسی به اتاق زیر شیروانی دشوار است یا بهم ریخته است .

نحوه عایق بندی سقف از داخل

طبق مقررات مربوط به آتش سوزی استفاده از پلی استایرن در داخل ممنوع است ، زیرا هنگام گرم شدن سم منتشر می شود. باید با یک پارتیشن نسوز به ضخامت 3 سانتی متر محصور شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *